Coldplay'den Yeni Albüm: Ghost Stories


Sonunda o gün geldi...

Coldplay 6. albümü Ghost Stories'i 19 Mayıs'ta dinleyicileri ile paylaştı (ben ise sadece benimle paylaşmış gibi sevindim). Aslında bu albümün yazısını daha albümün çıktığı gün yazacaktım ancak kaynayıverdi arada. Geç olsun güç olmasın, işte karşınızda Ghost Stories:

"Always in My Head" 
"Magic"
"Ink" 
"True Love" 
"Midnight" 
"Another's Arms" 
"Oceans" 
"A Sky Full of Stars" 
"O" 

Bir çok müzik eleştirmeni albümü yerden yere vurmuş olsa da, Ghost Stories'in, grubun bugüne kadarki en iyi albümlerinden biri olduğunu düşünüyorum. Hem öğleden sonra kahvesiyle Chris Martin'in piyanoya eşlik eden yumuşak sesinden daha iyi gidecek alternatiflerin sayısı da fazla değil...  

En çok sevdiğim şarkı "O" oldu. Piyanonun mini mini girişi, insanın kafasından aşağı bir kase dolusu huzur döküveriyor.

"Still I always
Look up to the sky
Pray before the dawn

'Cause they fly away
One minute they arrive,
Next you know they're gone
They fly on
Fly on"

Bir çok kişinin adeta hunharca saldırdığı Oceans ise bence albümdeki en tatlı şarkılardan biri. Hatta bana biraz Spies'ı hatırlattı Parachutes albümünden ki, onu da pek severdim.


"Got to find yourself alone in this world
You've got to find yourself alone"

"Ink" de albümdeki favorilerimden. Hani şu insanın yüzüne hafif bir gülümseme, içine de az buçuk umut veren şarkılardan. Hani derdini anlıyorum ama iyi günlerimiz olacak diyenlerden...

"All I know is that I love you so
So much that it hurts"


Belki Coldplay şarkılarının liseden beri adeta gençliğime sountrack olmasındandır albümü bu kadar sevmiş olmam, gönül bağı bir çeşit. Eğer Parachutes'a yakın Mylo Xyloto'ya uzak olayım diyenlerdenseniz Ghost Stories'i seveceğinizi düşünüyorum. En azından kahve keyfinize çok yakışacağı kesin.

Sevgiler,

Meriç

1 yorum:

  1. bir kez canlı izlemek nasip olsunda,başka da bişey istemiyorum

    YanıtlaSil

 

Twitter Updates

Translate

Instagram Photos