Aralık Ritüelleri: Hediye Biriktirmek

Ritüellere ihtiyacımız var. Çünkü onlar olmazsa her gün birbirinin aynı olur, hep aynı güne uyanır, hep aynı güne uyuruz. Belki ilk tohumlarını daha ben çocukken Antoine de Saint-Exupéry'nin, Küçük Prens'te "il faut des rites" diyerek attığı bu düşünce, bugün olduğum kişi olmamda bir hayli etkili.
Bahar zamanı gül ağacının altında dilek tutmak, sabahları içilen ilk kahveyi törensel bir zevkle yudumlamak, yağan ilk karda her şeyi bırakıp dışarı çıkmak ve yürümek, ayda bir günü mutlaka daha önce gidilmemiş bir yere gitmeye ayırmak... Liste uzar gider. Hayatımıza anlam katmanın, ve onu doya doya yaşamanın biraz da bizim elimizde olduğuna inanıyorum.
Senenin son ayı Aralık benim için pek değerlidir. Hem bütün noel ve yeni yıl heyecanı sayesinde her yer ışıl ışıldır, hem en sevdiğim mevsim olan kış artık iyiden iyiye kendini hissettirmeye başlamıştır, hem de doğum günüm bu aydadır. Haliyle yıllar içinde, bu güzel aya dair bir çok alışkanlık gelişti... Bunlardan biri de, hediye biriktirmek!
Sahip olduğunuz en önemli şey önce sizsiniz! Herkese hediyeler seçerken, kendinizi neden es geçesiniz ki? Yaklaşık 10 senedir her yıl, aralık ayının ilk gününden itibaren ay içinde kendime aldığım her şeyi hediye paketi yapar, ağacın altında biriktirmeye başlarım. Ne kadar büyük ya da küçük olduklarının hiçbir önemi yok; bu bazen bir kitap olur, bazen bir çorap, bazense aylardır almak istediğim bir şey... Sonuçta, kendinizi en iyi tanıyan kişi yine sizsiniz, kendinizi şımartmayı da en iyi siz bilirsiniz. Hem aldığınız şeyleri açıp kullanmaya başlamak için beklemenin keyfi de bambaşka!
Bu sene, aldıklarımın bir kısmını kendim paketlemeye karar verdim. Hediye paketleri ve kurdeleler Ikea'dan. Sticker'lar ise yılların birikimi, nereden alındığı konusunda en ufak fikrim yok :)
Siz de hediye almayı ve vermeyi sever misiniz? Kendinize hediye alır mısınız?

Sevgiler,

Meriç


6 yorum:

  1. Aralık ayını ben de çok severim! Yeni yılı karşılamak çok heyecanlı!!! Bir de yeni yıl kararları alma kısmı var, o da çok eğlenceli bence. Sevgiler -Seda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet! Yeni kararlar almanın, onları alt alta listelemenin tadı bambaşka!

      Sil
  2. Ben de her sene mutlaka kendime bir şeyler alıyorum. Benim gibi başkaları da varmış yaşasın :D

    YanıtlaSil
  3. Bayıldım paketlerine! Blogunda da postlar birikmiş, şimdi yorgun argın eve döndüm ve çayımı aldım, keyifle Mertör dergimi okumaya başladım:) Geçen hafta sevgilimin doğumgünüydü (Yay burçları için bir amen!) bir günümü ona aldığım irili ufaklı hediyeleri paket yaparak, o işteyken eve gelip yerleştirerek ve etrafı süsleyerek geçirdim. Birazdan o fotoğrafları koyacağım, aynı mutluluğu hissederek. Ikea'ya gitmek ve yılbaşı malzemelerini karıştırmak için deliriyorum, Aralık gerçekten çok pırıl pırıl, sana çok yakışan bir ay güzel Meriç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumların o kadar güzel geldi ki, sanırım tam bu yorgun anımı bekliyorlarmış beni neşelendirmek için. Ikea konusunda heyecanlanmamak -hele yılbaşı zamanı- mümkün değil galiba, her şey o kadar net ve mutlu ki, insan orada dolaşırken bir Umut Sarıkaya karikatürü olsa kafasından "merry merry merry" diye kelimeler çıkardı bence :) Ayrıca merakla bekliyorum fotoğrafları, yaşasın yaylar ve yay sevenler <3

      Sil

 

Twitter Updates

Translate

Instagram Photos